FAQ

OP DE WEBSITE
Ik heb een probleem met de website – hoe kan ik een order plaatsen?
Heb je een probleem met de website? Bel ons op 0252 74 41 27 of stuur een mailtje naar lincherie@vandevelde.eu en we helpen je met plezier verder.

Wordt een artikel voor mij gereserveerd als ik het in mijn winkelmandje of op mijn wishlist plaats?
Nee, het artikel wordt niet gereserveerd. We reserveren een artikel pas in onze stock als een order succesvol afgesloten en op onze website geregistreerd werd. Binnen een paar minuten nadat het order succesvol gesloten werd, wordt het artikel in stock aan jouw order toegewezen.

Op onze website informeren wij je over de beschikbaarheid van onze artikelen. Als je “beperkt voorradig” of “laatste artikel” ziet staan, raden we je aan om je order zo snel mogelijk door te sturen.

Hoe kan ik de beschikbare maten en kleuren zien?
Op de homepage kan je een categorie, vb. “Lingerie”, of een subcategorie (via dropdown menu) kiezen.
Op deze pagina zie je links verschillende zoekfilters, o.a. maat en kleur. Je kan verschillende filters combineren. Bij elke nieuwe filter wordt de pagina automatisch vernieuwd, zodat je alleen die artikelen ziet die aan jouw zoekfilters beantwoorden.
Je kan ook via een productpagina de beschikbare kleuren en maten zien. Klik op het dropdown menu.


PRODUCTEN

Hoe zie ik de passende slipjes bij een beha?
Je kan dit op twee manieren opzoeken. Als je op een bepaalde beha klikt, worden automatisch andere artikelen uit de reeks getoond – je moet alleen even naar beneden scrollen. Je kan ook op ‘Alles bekijken’ klikken. Je ziet dan automatisch alle slips of andere artikelen uit deze reeks.

We raden je aan om de website in full screen modus te bekijken, zo zie je zonder scrollen meer op een pagina. Je beeldschermsettings vind je normaal boven aan je scherm onder view  – full screen.

Komen de kleuren op de foto´s overeen met de werkelijkheid?
Alle foto´s op onze website werden in hoge resolutie en onder daglichtbelichting genomen. Natuurlijk kunnen je beeldschermsettings de kleurweergave beïnvloeden.

Ik ben niet zeker over mijn maat
Neem een kijkje onder “maat vinden” bij de Klantenservice.

Kan ik een wishlist met mijn favoriete artikelen maken?
Dat kan. Op elke productpagina zie je de knop “naar verlanglijst”. Met een klik zet je het artikel op je wishlist.

Als je je wishlist wilt opslaan, moet je je wel registeren. Dit kan natuurlijk ook zonder order.

Registeren gaat heel eenvoudig: op alle pagina´s vind je bovenaan een “aanmelden”-knop. Eens je een account hebt en je aangemeld bent, kan je je wishlist(s) opslaan.

Je kan elke wishlist afzonderlijk ook met bepaalde contacten delen.

BESTELLEN

Kan ik mijn winkelmandje opslaan voor een volgende keer?
We kunnen je winkelmandje maximaal 5 dagen bewaren.

Om deze functie te activeren, moet je onze cookie policy accepteren: klik op de rode driehoek in de linker hoek. Er wordt een pop-up venster geopend met uitleg over de voordelen van onze cookies. Klik op accepteren en sluiten.

Als je nu onze website binnen de 5 dagen en vanop dezelfde computer bezoekt, kan je je winkelmandje meteen terugvinden.

Is er een minimum bestelwaarde?
We hebben geen vooropgestelde minimum bestelwaarde. We versturen altijd gratis.

Hoe weet ik of jullie mijn order gekregen hebben?
Lincherie stuurt je een automatische ontvangstbevestiging van je bestelling. Als je deze mail niet binnen het uur gekregen hebt, neem dan contact met onze Klantenservice op. Zij kunnen kijken of het order aangekomen is en geregistreerd werd.

Hoe kan ik een order annuleren?
Orders kunnen geannuleerd worden als ze nog niet door onze verzendingsafdeling voor de picking verwerkt werden. Eens volledig verwerkt door onze verzendingsafdeling is een annulering niet meer mogelijk.

Een order annuleren doe je als volgt: ga naar de Mijn account>mijn orders op onze website. Je ziet een “bestelling annuleren” toets. Als je hierop klikt, wordt een aanvraag tot annulatie naar ons orderverwerkingssysteem gestuurd. Binnen de 5 minuten krijg je een bevestigingsmail van je annulering. Als we je order niet meer konden annuleren, omdat het al verwerkt werd, krijg je meteen op de website een waarschuwing.

Hoe kan ik een order wijzigen?
In onze e-shop kan je zelf geen orders wijzigen. We raden je dan ook aan om in dat geval je order te laten annuleren en een nieuw order te plaatsen.

Je kan ook onze Klantenservice bellen. De verwerkingstijd voor orders is echter heel kort, dus wijzigingen zijn maar voor heel korte tijd mogelijk. Bel dan ook binnen de 5 minuten naar onze Klantenservice. Anders raden we je aan om je order te annuleren en een nieuw order te plaatsen.


KORTINGEN & PROMOTIES

Kan ik geschenkbonnen van Lincherie online inwisselen?
De geschenkbonnen worden exclusief door onze winkels verkocht en kunnen dan ook alleen maar in onze Lincherie winkels ingewisseld worden. In de online shop is dit niet mogelijk.

Er is een promotie voor de online shop.
Hoe kan ik de promotiecode gebruiken?
Hoe weet ik of mijn order aan de voorwaarden voldoet?

Promoties voor de online shop worden in een newsletter of meteen op de website aangekondigd. In beide gevallen vermelden we de promotiecode.

Op de kassapagina vind je naast je leveringsinformatie en de gewenste betalingsmethode ook een vakje waar je je promotiecode kan ingeven. Op het volgende scherm zie je dan een overzicht van je order en een melding dat je order aan de promotievoorwaarden voldoet. Promotiecodes worden aanvaard als je order aan de promotievoorwaarden voldoet.

BETALEN

Kan ik bij Lincherie online betalen?
Zie veilig betalen op deze website

Kan ik veilig mijn kredietkaart- of bankgegevens via de Lincherie online shop doorgeven?
Ja. Om een veilige en gemakkelijke shopping experience te kunnen garanderen, gebruikt Lincherie de industriestandaard Secure Socket Layer (SSL) technologie. SSL versleutelt en beschermt de gevoelige gegevens die je via het internet naar ons verstuurt, zoals je naam, adres en kredietkaartgegevens. Deze versleuteling zorgt ervoor dat niemand de informatie die verstuurd wordt tussen jouw pc en onze website kan lezen.

SSL technologie versleutelt niet alleen informatie, SSL zorgt er ook voor dat je internetbrowser alle data naar de correcte en beveiligde computerserver verstuurt en controleert ook of de data tijdens het versturen veranderd werd.

Een SSL beschermde pagina herken je aan het kleine hangslotlogo onderaan de pagina. Dit betekent dat alle informatie die je hier ingeeft, beschermd wordt.

Daarbovenop gebruikt Lincherie ook de Vanguard payment solution, die ervoor zorgt dat al je kredietkaartinformatie onmiddellijk van je browser naar de servers van de bank, die volledig PCI compatibel zijn, verstuurd wordt. En elke betaling krijgt een token. Als je lid bent van het Visa Secure of Mastercard Secure programma, zal je ook nog je paswoord moeten ingeven om de transactie af te sluiten.

Werd mijn betaling geaccepteerd?
Nadat je order succesvol langs de kassapagina gepasseerd is, krijg je een orderbevestigingsmail. Indien je als betaalmethode iDEAL gekozen hebt, betekent je orderbevestigingsmail dat je betaling geaccepteerd werd.

Als je een andere betalingsmethode gekozen hebt, krijg je ook een orderbevestigingsmail, maar dit betekent dan niet automatisch dat je betaling succesvol verwerkt werd. Voor deze betalingsmethodes (kredietkaart) kan het gebeuren dat je betaling niet door de bank geautoriseerd werd. Normaal gebeurt dit binnen 1 werkdag nadat je order geplaatst werd. Indien de betaling niet geaccepteerd werd, wordt je order geannuleerd en krijg je hierover een automatische mail.

Waarom werd mijn betaling niet geaccepteerd?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een betaling niet doorgegaan is. Check alle details en probeer het opnieuw. Het facturatieadres moet overeenstemmen met het adres dat de bank of je kredietkaartprovider van jou heeft. Onze Payment Service Provider kan de betaling tegenhouden als de adressen anders zijn, ook al heeft je bank de betaling geautoriseerd.

Het bedrag gaat pas van je rekening als de goederen verzonden worden, het bedrag wordt tijdens het orderproces echter op je bankrekening “gereserveerd”. Je zal dit dus kunnen zien op je afschriften, ook al hebben we de betaling nog niet ontvangen.  Als de betaling niet geaccepteerd werd, duurt het ongeveer 4 dagen voor de autorisatiecode vervalt en het bedrag op je rekening weer vrijgegeven wordt.

Heb je alles gecheckt en nog een keer alle informatie ingegeven, contacteer dan best je kredietkaartprovider of onze Klantenservice. Probeer niet meerdere keren om alles in te geven, omdat dan elke keer een bedrag op je rekening gereserveerd wordt voor dezelfde bestelling.

LEVERING & VERZENDING

Leveren jullie buiten Nederland?
Nee, deze website verkoopt en levert alleen binnen Nederland.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Al onze verzendingen zijn gratis. Bij Levering & Verzending vind je meer informatie over ons verzendingservice.

Hoe snel kan mijn order geleverd worden?
Wij verzenden uw bestelling op de eerstvolgende werkdag na uw besteldatum. Het pakket wordt bij U aangeboden binnen de 2 tot 3 werkdagen vanaf de datum van bestelling. Bij Levering & Verzending vind je meer informatie over onze levertijden.

Kan ik zelf de transporteur kiezen?
We werken exclusief met PostNL, voor de heel snelle en betrouwbare leverservice.

Kan ik mijn leveradres zelf kiezen?
Ja, je leveradres kan afwijken van je facturatieadres.
Uitzondering: we leveren niet in een Lincheriewinkel.

Onder Mijn account kan je verschillende leveradressen bijhouden.

Wat als ik bij een eerste leverpoging niet aanwezig ben?
Dat is geen probleem. PostNL laat een kaartje achter in de brievenbus als er niemand op het gekozen leveringsadres aanwezig is. Op het kaartje informeert PostNL je over een tweede leverpoging en over de mogelijkheid om met PostNL een levertijd en een leveringsadres af te spreken: een ander leveradres in de buurt, een PostNL ophaalpunt of op je leveradres.

Kan ik mijn order in een Lincherie boetiek laten leveren?
Ja, je kunt naast levering op een postkantoor je pakket ook gratis afhalen in een van onze boetieks.

Kan ik zelf een leverdatum kiezen?
Niet bij bestelling. Zodra je een PostNL Track & Trace nummer ontvangt, kan je PostNL contacteren en aflevering op een specifieke datum vragen.

Krijg ik updates over de leverstatus van mijn order?
Als je order succesvol geplaatst werd, krijg je een email bevestiging verzending. Deze mail bevat een PostNL Track & Trace link, je kan dus via de PostNL website de status en de verwachte levertermijn van je pak volgen.

Mijn order werd niet geleverd – Wat nu?
Heel zelden gaan pakken verloren in transit. Onze transporteur heeft een termijn van vijftien werkdagen vastgelegd vooraleer we een pak als verloren kunnen claimen. Een pak kan tot op de laatste dag van deze termijn geleverd worden, dus een laat pak hoeft niet meteen een verloren pak te zijn.

Indien een pak niet binnen deze termijn geleverd kan worden en de fout kan bij Lincherie gelegd worden, vervangen we natuurlijk je order zonder extra kosten.

Opgelet: Als je pak aan het gekozen leveringsadres geleverd werd en er werd voor ontvangst getekend, kan Lincherie niet verantwoordelijk gehouden worden en kunnen de artikelen niet vervangen worden.

RETOURNEREN

Kan ik een artikel dat me niet bevalt retourneren?
Ja, artikelen kunnen geretourneerd worden. Vergeet niet dat je retourrecht beperkt is qua tijd. Meer informatie vind je onder Retourneren bij onze Algemene Voorwaarden.

Kan ik mijn online retour via een Lincheriewinkel laten afhandelen?
ja, dit is mogelijk. Onze boetieks accepteren, verwerken of vervangen je retour.
Onder Retourneren vind je hoe je artikelen retour kan sturen.

Hoe kan ik 1 of meerdere artikelen retourneren?
We hebben retour sturen gemakkelijk gemaakt. Meer informatie vind je onder Retourneren.

Hoe weet ik of jullie mijn retour gekregen hebben?
Stuur je retourzending terug met PostNL.
Je kan zelf je retourzending snel en eenvoudig opvolgen op de www.postnl.nl website: onder Retouren & Terugbetalingen lees je hoe je dit doet.

PostNL garandeert dat je retour snel in ons distributiecentrum geleverd wordt en snel afgehandeld kan worden.
Binnen de 14 dagen nadat je je retour verzonden hebt, zou je van ons een bevestigingsmail moeten krijgen. Mocht je deze mail tegen dan niet gekregen hebben, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Hoe vergoeden jullie mijn retour?
Als je order al betaald werd, vergoeden wij je via de betaalmethode die je bij het oorspronkelijke order geselecteerd had. Mocht dit niet mogelijk zijn, storten wij het bedrag op je bankrekening.